I have a announcement to make

Mamma jag måste erkänna en sak..

Hej jag heter Felicia och är en shopaholic. Jag tror (eller det är mer jag vet, men känns bättre att använda sig av t-ordet, ja jag förnekar det nästan, eller försöker) jag är beroende av shopping. Jag kan på allvar inte gå in i en affär utan att komma ut med något, det är nästan omöjligt.
Ex Charlotte ska gå till apoteket för att köpa koffeinpiller. Felicia rabblar upp de hon ska ha med sig och Charlotte invänder, men ditt kort då? Felicia svarar då; men jag behöver väll inte det? Jag ska inte handla något där ändå.. Charlotte: Det vet man aldrig vad man hittar där.. Smart tänker Felicia och tar med sitt kort. Väl på apoteket tar hon sig en runda och letar efter något. Och tro det eller ej, hon finner en kräm. Äh den kostar bara 50:-, den luktar gott och jag behöver den. Saningen är att Felicia har ganska många krämer hemma men tog med sig kortet iaf hon hittade något. Kunde ju inte låta kortet ligga där orört i fickan i en affär när det fanns något som behövdes/ville has. Sen var det ju pump på den också och det har Felicia länge velat ha en kräm med. Men lugn, den används flitigt!

Sen har jag kommit på varför affärerna lägger tuggummin/piller vid kassan. För man ska bli sugen och köpa. Japp och det blir man. Jag har lyckats fått med mig något sådant varje gång jag varit inne i en mataffär..
Sen kläder, ja det ska vi inte ens gå in på. Men lugn det är jätte fina kläder! Och jag är värd det, jag har inget annat nöje här än kläderna. Problemet är bara att nu får det snart inte plats mer. Eller platsen tog slut för ett tag sen men jag har fått fixa lite. Och snart går det inte mer.. Frågan är om det kommer stoppa mig? NEJ!

Dagens inköp blev för övrigt en väldigt fin kofta. Och koftor behöver jag. Denna var tunn och i leopardmönster, vit/svart. Underbart fin! Har dåligt med vinterkläder så det behövdes!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0