Etta tvåa trea

Har precis dratt en disk. Städat lite ute i köket och ska strax börja laga mat. Sambon min är en aning lat eller kanske mer som en man, maten skall stå på bordet när hon kommer hem från jobbet. Ja har väll inget annat val för annars blir det smisk.
För övrigt går dagarna så jälva fort men jag fattar inte vad jag gör. Eller jag gör ju inget alls, hur fan kan de bara springa iväg? Gick upp kvart över sju imorse, började halv nio och gick hem vid halv fem. Stod i köket och vägrade gå därifrån.. Det är det dåliga med att ställa mig i köket. Jag njuter för mycket av det och vägrar gå därifrån..
När jag stod och diska tänkte jag på vad jag har för något till liv. Jag jobbar oftast mitt 9-16 & Charlotte 16-20. Hon kommer förbi mitt jobb innan hon börjar och jag förbi hennes när jag slutar. Sen går jag hem, sätter mig med datorn i knät tills Charlotte slutar. Då ser dagarna exakt likadana ut, alla. Här får ni en konversation ur våran vardag.

Charlotte: Vad ska vi göra idag?
Felicia: Ska vi gå till lille?
Charlotte: Ja kan vi väll göra..
Felicia: Eller?
Charlotte: Jo kanske asså fan vi hänger där varje dag och hoppas att några prinsar ska komma in på sina vita springare och göra vårt liv till en saga..
Felicia: Jo men det händer ju fan aldrig.. Men kanske en dag? Kanske om vi hoppas lite mer!?
Charlotte: Felicia vad har jag sagt om det där pratat? Du vet själv att de inte kommer komma. Kanske en ful man på en brun häst.
Felicia: Men jag vill ju ha prinsen..
Charlotte: Men han kommer inte, vi är för fula och feta.
Felicia: Ska vi gå en promenad då? Eller ta berget?!
Charlotte: Nej jag orkar inte.
Felicia: Men vi måste! Annars kommer inte prinsen & den vita hästen ju!
Charlotte: Men de kommer börja regna & hagla och då är han ändå inne i stallet..
Felicia: Jaha..
Charlotte: Ska vi kolla på en film?
Felicia: JA HOFFA ELLER KENNY!
Charlotte: Eller någon annan?
Felicia: Jag har ingen annan..
Charlotte: Nehe.. Ska vi kolla på roast på berns då?
Felicia: Nää det är torsdag och vi har sett alla avsnitt ca 10 gånger.. Vi kan de utantill, framlänges, baklänges, uppochner eller raktstående i sömnen..
Charlotte: Egentligeeeen..?
Felicia: Nej. Vi kan sätta oss ute i vardagsrummet och prata! :)
Charlotte: Jaha du tycker inte vi har pratat igenom den enda saken vi prata om tillräckligt?
Felicia: Nej, tycker du?
Charlotte: Nej kanske inte. Men det kan vi ta lite senare, vi gör något annat. Något kul..
Felicia: Som vadå?
Charlotte: Vi kan lägga oss brevid varandra på mitt golv med varsin dator och värma magen? Vi lär ju kanske prata om den där enda saken vi pratar om då..
Felicia: Nej du har dålig mottagning och jag får ont i magen.
Charlotte: Hepp
Felicia: Jag går in till mig nu.

Fem min senare på msn
Charlotte: Ska vi gå ut?
Felicia: Vi var ute för 20 min sen?
Charlotte: Nej 23 faktist!
Felicia: Ah men..
Charlotte: Har vi något annat att göra?
Felicia: Nej
Charlotte: Då så!

Ja ungefär så går det till här hemma.. Fast idag vet vi vad vi ska göra. Det är inte torsdag utan tisdag och det betyder att det var måndag igår. Det betyder roast på berns vilket betyder att det finns uppe nu och vi ska titta! YES! Men inte nog med det. Idag ska vi nämligen slå på stort. Vi ska kolla på 100% Tokio Hotel. Snacka om äkta kärlek!! Fan vad underbart. Nej nu måste jag laga mat, mina sambo skicka sms och hon är på väg hem.. Lagar jag inte mat kommer hon äta kakor i min nybytta säng och det vill jag inte.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0