Housewife

Ja då har mannen gått till jobbet. Kvar är jag, våra 5 ungar, ett hus som måste städas, disk som måste diskas och tvätt som måste tvättas. Livet leker som hemmafru.
Nej men skämt å sido. Charlotte gick precis till jobbet, innan det slängde hon in en tvätt. Vi åt vår frukost stående. Nyttig sådan. Två mackor, en med ost, tomat & aromat den andre med philli, tomat & aromat. Jammi. Disken är diskad efter gårdagens middag, natte mat och frukost. Vi sparsamma tjejer kommer på att istället för att köpa natta mat så gör vi egen. Så kl tre i natt står jag och lagar pytt i panna. Ja va fan, vem har sagt att svenskhusmanskost inte är bra nattamat? Jo den som sa att fettomatt är bra natta mat och han var en smart man..
Nu ska jag hoppa in i vardagsrummet och mitt rum och börja sortera lite. Efter helgen kan jag säga att ALLA mina kläder ligger på golvet. Det är sjukt att man kan ha så mycket kläder men inget alls att sätta på sig. Fan det är sjukt. Sen att vi båda rivit runt där som två jag vet inte vad efter något att ha på sig gör ju inte saken bättre. Jag förstår inte hur vi lyckats. Jag får iaf göra så bra jag kan nu utan förvaring.. Sätter en femma på att på tisdag ser det likadant ut som idag.. Om jag inte lyckats köpa mig något på jysk imon då vill säga.. Fan denna tiden kommer bli svår. Men om en månad kommer mammi och då även mer möbler. Livet kan allt vara bra ibland. Nej nu kallar min bästa vän, damsugaren.. (kanske inte men nu ska jag städa!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0