På god väg

Jag har en säng, en klädstång, fyra svarta lådor, en ludde, en filt och en gardin (på väg ska bara sätta upp lite klämmor på den). I köket har vi nu också två stolar, vi åt precis vår första måltid inte sittandes på golvet. Blev rödkorv, stekt potatis & stekt ägg. Jo vi äter riktg mat. Till lunch blev det tomatsoppa med makaroner och krutonger (egen gjorda, men antagligen fel stavning..). Har köpt doftljus idag med så vi ska få en hemmadoft. blev bärcompott tror jag det hette. Det doftar gott. Men iaf tillbaka till lägenhetens möbler. Vi har nästan det mesta nu, just det jag monterade en skohylla igår med! Det saknas en byro i mitt rum, min pälspläd och lite kuddar. Sen några hyllor och en spegel men det mesta finns där faktist redan. Vardagsrummet saknar även det hyllor men också en garderob. Vi har jävligt dumt om förvaring så en garderob blir ett måste. Ett litet bord och en fottölj hoppas vi på med. Men det jag försöker säga är att vi har kommit jävligt långt på denna korta tid! Jag är stolt över mig själv.

Har sprungit massa ärenden och nästa lördag ska jag jobba mitt första pass på metz. Ska till donken imorgon igen och prata med den ansvariga om anställning. Nu behöver jag ett jobb, fast jag vill inte dit. Menmen får ha det tills jag hittar något annat. Får bli att springa runt och leta lite mer imorgon också. Ska söka i mataffärerna tror jag.. känns inte som de behöver så mkt i klädaffärerna.. Fan men jag ger inte upp jag ska ha ett! Ja va fan jag har skrivit på kontraket idag med! Hahaha jag har en lägenhet. Nu ska vi bara till banken, lämna in depositionen och betala hyran. fan vad jag är ball!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0