Tillsammans

Om 48 timmar och 24 minuter går min buss från Oslo. Bussen som tar mig till Ålesund, min Plott och mitt nya liv. Om 48 timmar är jag nästan 4 timmar från Göteborg. Från allt det gamla, ca 10 timmar nära det nya.
Ja jag kommer sakna min familj och mina vänner här. Men jag behöver detta. Jag måste satsa för att bli något, för det ska jag! Jag tänker inte sitta och ruttna i Götet hela mitt liv. Nej jag tar mig till Ålesund. I vår pluggar vi Tyska och sen flyttar vi till Berlin. Nej det är inget drömtänkande, det är min framtid. Jag åker till Ålesund, jag kan ta mig till Berlin. Nej jag kan inte bara, jag ska! Jag ska gör detta nu. Jag tänker bli någon, jag ska satsa och jag skall uppnå det jag vill.

Med min Charlotte vid min sida skall jag klara allt. Vi ska klara allt. Du ska klara allt. Du kan och vi kan. Vi ska och vi kommer. Något ska det bli med oss, de ska få se. Alla skall få se. Det är du och jag nu. Du och jag!


Kommentarer
Postat av: Chölött

Det är du och jag. Alltid du och jag. Och ja, vi kan! Vi ska.

2009-09-15 @ 22:00:10
URL: http://qalo.blogg.se/
Postat av: Annika

Leker du spindelmannen, eller? puss

2009-09-19 @ 17:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0