110816

Hej!
Okej nu börjar verkligen allt närma sig, det känns. Jag börjar bli nervös. Faktiskt.
Dock har jag pratat med McD i Norge, ser ut som att jag kommer vara på dem båda. Till en början, får se vad som händer sen. Men otroligt skönt att veta att jag har något när jag kommer upp. Hoppas att jag hittar någon trevligt efter ett tag, men i början får det vara.
Det jag längtar till mest är att handla inför lägenheten. Vilket rus. Att få en lägenhet och inreda den som man själv vill. Jag älskar när den från början står och gapar tom. Att få fylla på och bygga ett hem, vårat hem.
Det är svårt det där men hem. Jag ser Muskotvägen 15 som mitt hem, just nu. Men hemma det är Vidkärrsgatan, det är hemma hos mig. Här är hemma hos oss. Men jag, jag bor på Vidkärrsgatan. Det är inte kul när någon säger att nej, det gör du inte. Jo det gör jag visst. Ibland längtar jag tillbaka till den tiden. 16 och bo hemma. Det var en fin tid. Men sen kommer det ifatt mig. Det är jag och Jeff nu, här är vårat hem. Snart skall vi lämna det, för ett tag. Ibland längtar jag till framtiden. Jag och Jeff i en villa, med barn. Det är sjukt, men sant. Shit vissa dagar längtar jag så.
Andra inte, då vill jag inget annat än bli 16 igen. Bo med mamma och pappa, med Dippen. Jag saknar er.

Jag vill inte växa upp. Ändå finns det inget jag heldre vill. Jobbigt läge. Tänk om man skulle kunna spola tillbaka och leva lite som man vill. Hoppa imellan de olika perioderna, det hade varit det bästa. Absolut. Men nej, nu är det som det är. Det är jag och Jeff. Snart kommer han hem till mig, på lunch. Underbart. Nu ska jag diska. Ha dem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0