Last time

Om 30min skall jag för sista gången bege mig ner mot bussen som tar mig mot jobbet. Jag ska om en timmam promenera sträckan mellan bussen och jobbet för en sisra gång. För en sedan byta om för att jobba mitt sista pass.
Det känns så skönt. En sådan lättnad som lämnar mitt bröst. Det har varit en hemsk tid. Jag har låtsas vara någon annan. För att så lätt som möjligt glida igenom denna tid utan att någon egentligen skall lägga märke till mig.
Imorgon skall jag fira detta. Jag ska måla mina naglar & färga mitt hår. Ja äntligen skall det bli sådär härligt mörkrött som jag i våras bestämde mig för att färga mitt hår. Hårfärgen ligger här hemma och väntar på att jag skall kleta in den i mitt huvud och låta den förvandla mig.
Jag hade tänkt att färga mitt hår efter intervjun, jag ville inte se så crazy ut då. När jag sedan kom till jobbet förstod jag att jag inte vill sticka ut här. Jag vill inte synas, jag vill bara vara. Så jag beslutade mig för att låta håret vara. Tills jag slutar där. Nu är denna dag äntligen kommen. Utväxten är inte nådig. Färgen är nästan utgången, det syns att håret är rött men det är inte rött.

Denna hösten skall jag återgå till det som känns som jag. Det skall bli en höst där jag mer och mer går tillbaka till det jag var. Det skall bli en höst i ROCK N' ROLLens tecken. Yes I'm going back to rockchic. Denna sommaren har varit en sommar då jag gått klädd i blommor & färg. Visst det var kul att testa men det är inte jag. Nop, inte jag. Jag är svart. Och ja snart röd också. Shit vad jag längtar! Jag älskar hösten. Denna hösten skall bli fin.
Det värsta är att jag är så sjukt sugen på lugg. Jag vill verkligen ha lugg. Men det är så jobbigt. Varför händer detta alltid mig? Så fort min lugg är nästan färdig utsparad vill jag ha den tillbaka. När jag väl är där hatar jag den. Jag vill inget annat än få bort den.
Nu ser mitt hår förjävligt ut. Uppklippt och ful som styrk. Hade passat den där flickan i blommigt. Men det är som sagt inte jag. Jag vill ha hellångt hår, antingen med lugg eller mittenbena. Tror jag satsar på det senare. Kommer ta ett tag och jag kommer få klippa, spara, klippa, spara i omgångar tills jag når fram. Men I will do it.

Nu skall jag strax börja packa väskan, härligt! Vill att kvällen går snabbt! Imorgon börjar dessa underbara veckorna. Att vara med Jeff hela dagar är det bästa jag vet! Åh jag längtar! Så yes dax att sätta igång så att jag får komma hem ikväll. Ha dem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0