Tillbaka i spåret

För sådär ett halvår sedan hittade jag en ny härlig promenad stig. Tyckte verkligen om den tills jag kommit fram till att jag var både vils & livrädd. Jag var helt säker på att jag skulle dö. Jag skulle bli kidnappad/våldtagen/dödad. Jag var helt säker. Ringde till alla jag kände och typ grät. Minns att ingen kunde prata med mig så jag gick där själv, livrädd. Tillslut hittade jag en väg ut och jag förstod att jag egentligen inte var vilse.
Idag bestämde jag mig för att testa igen. Jag gick samma väg och när jag närmade mig stigen undrade vad fan jag höll på med. Varför utsätter jag mig för det här igen. Jag ville vända, springa hem.
Men sedan såg jag en tjej komma springande och bestämde mig för att det nog inte är så farligt ändå. Beslutade mig dock att ta andra hållet denna gången. Varje minut kände jag så att mobilen låg kvar i fickan ifall de där männen skulle komma denna gången.
Men de gjorde dom inte. Jag stötte förutom tjejen på ännu en tjej och en man. Ingen av dom kidnapade/våldtog/mördade mig. Efter ett tag kom jag på mig själv att verkligen njuta. Shit jag Felicia njuter av att vara ute och promenera i skogen. Jag minns när jag var liten och vi (som i mina ögon var varje söndag) skulle ut i skogen och promenera. Gud vad jag tyckte det var tråkigt. Jag har sedan dess inte varit ute i skogen. Men de senaste gångerna när jag promenerat (har hittat en väg där lite är i "skogen") njuta sjukt mycket. Nu när jag vågar mig på det där motionsspåret igen är det underbart. Det är bara skog, över allt. Dock är jag fortfarande lite rädd för just den delen jag gick när jag gick vilse. Så jag smsade Jeff och berättade att i helgen ska vi minsan gå här tillsammans. Han har fortfarande inte svarat..
Sen har jag bestämt mig för att köpa såna där handtyngder. Ser ut som "armband/svettband" man knäpper på runt handlederna med tyngder i. Mickan i solsidan har sånna. Ser ju fett töntigt ut att gå som med stavar fast utan stavar (inte för att stavar är så mycket snyggare hmm..). Men det lär ju vara effektivt, så sånna ska jag köpa innan jag flyttar! Nej nu ska jag hoppa in i duschen och sedan laga lite lunch. Ha dem



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0