2011

Ja då var detta året slut. & det har egentligen inte varit ett bra år. Eller bra och bra det har liksom bara varit. Har inte hänt något speciellt utan bara ett mellan år där jag försöker komma igång med mitt liv men inte riktigt lyckats. Jag har jobbat, jobbat & jobbat fast utan att få ut någonting för det. Jag har inte sparat ihop mycket pengar och jag har egentligen inte slösat mycket heller. Men det är ju så det är i Sverige. Du jobbar sönder dig själv för att få ihop till att precis kunna leva ch kanske unna dig något. Jag har haft ett just sådant år. Jag har köpt det jag velat, ätit ute när jag velat, unnat oss god mat och fina saker. Sen har pengarna varit slut. Just därför bestämde vi oss för att flytta tillbaka till Ålesund. Ihopp om att det skulle ändras. De månaderna här har mest gått ut på att köpa saker till hemmet. Nästa år ska vi sätta igång och spara. Fast först skall jag få igång ett bättre liv. Fast det r ungefär det jag tänkt hela detta året som varit. Jag har trott att jag skulle kunna få ett bra liv bara sådär. Men jag har lärt mig att det inte fungerar så. Utan du måste jobba för det. Och det tänker jag göra nästa år. Nästa år ska jag göra allt det jag inte gjorde detta året.
Jag måste komma på vad jag vill med mig själv och börja den resan. Och det gäller att arbeta för det. Jag ska inte säga att 2012 ska bli det bästa året för det vet jag att det inte kommer. Men det ska bli ett bättre år och jag skall börja ta hand om mig själv och uppmuntra mig själv. Jag ska försöka bli en människa som jag vill fortsätta att arbeta med.

2011 har varit et sjukt lat år. Jag har bara jobbat förutom en vecka i början av året då vi faktiskt var och åkte skidor Sen har jag inte haft någon semester. Några dagar innan vi flyttade hit fast det räknas inte. Nästa år ska jag unna mig semester. Minst tre resor utomlands och sen skall jag spendera minst två veckor i sverige i sommar. En i götet & gå på bruce & en vecka i Sthlm.
Jag ska lägga upp en budget, börja spara och inte köpa en massa onödig skit. Jag ska börja med att rensa ut allt här hemma och få klart lägenheten. Jag vill ha en mysig och avslappnad miljö runt mig. Sen skall jag skaffa mig en hobby, helst en förutom träningen men om träning skulle bli min hobby är det okej. Jag ska sluta vara en jävla tant som bara sitter hemma och leva mitt liv. Jag vill lära känna folk, skaffa en vänskapskrets men förhoppningsvis kommer detta att lösa sig om saker och ting blir som jag hoppas. (mer om detta om det blir aktuellt). Sen ska jag börja ta hand om mitt yttre lite mer. Jag vill lära mig mer om smink och skönhet.

Jag skulle kunna babbla på i all evighet om detta. Men egentligen handlar det bara om att jag själv måste ändra inställning till mig själv och livet. Jag måste sluta tro att allt skall komma till mig och faktiskt börja arbeta för det jag vill! Och detta skall bli mitt nyårslöfte. Lära mig att tro på mig själv!
Nej om man skulle ta och börja fixa sig för att säga hej då till 2011 och välkommna 2012. Ha dem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0