110722

God morgon! Börjar 16.45 idag, jobbar 4 timmar idag. Lite härligt är det!! Har dock fått massa mer tider i Augusti, okej det är ju bra för pengarna behöver jag!
Ja lite update om vad som händer, börjar bli jävligt irriterad på N. Som ska fixa med australien. Men tydligen så skulle han prata med sin pappa idag?? Ja får se om det händer, lär ju komma något i vägen som varje gång tidigare. Men vi ger det ett sista försök. Hoppas verkligen att det går vägen denna gången. För annars blir det att packa väskan och åka tillbaka till Åle. Här kan vi inte sitta längre, ingen av oss mår bra här. Nej det suger här. Fast jag har kommit på att denna lägenheten är mitt hem. Verkligen, även om jag inte känner att jag hör hemma i staden är detta mitt hem, min lägenhet. Kommer bli tufft att lämna den men vi kommer tillbaka.
Har spenderat halva morgonen men att kolla lägenheter + möbler. Har mailat på den mest perfekta lägenheten! En loftlägenhet med snetak + öppen spis. Helt otroligt fin, efter lite målning.. För den är sådär fult träig som alla Normän verkar tycka är så fint.. Shit så fult, men den ska bli VIT & den ska bli min! Har hela lägenheten i huvudet nu, men utgångspunkt mina kuddar. Jag vet precis hur allt ska se ut. Och det hade passat så jävla perfekt i den lägenheten!
Sen måste jag upp och träffa lilla Ida-Marie. Hon är så söt, så tjockis i ansiktet, precis som en bäbis ska vara! Saknar V & C. Nu när jag jobbar på donken igen känner jag verkligen hur mycket jag saknar Åledonken, det är min restaurang. Känns fel här jag är inte på rätt ställe.

Jag saknar verkligen Ålesund. Det är helt sjuk, efter hur mycket jag hatade det när jag var där. Hur jag svor på att aldrig sätta min fot i den äckliga staden igen. Jag äter upp mina ord, fan vad jag äter upp dom. Jag har haft den bästa tiden i mitt liv där. I början var mitt liv perfekt, jag hade allt. Allt jag kunde önska mig. Jag vet att det inte kommer bli som förr denna gången. För den viktigaste biten kommer saknas. Men Ålesund känns bra, det känns rätt. För ett tag till.
Jag vet inte längre om jag vill flytta till andra idan jorden. Jag har inte pratat med jeff om detta. Han vet inget, jag vet att han vill dit. Och visst hade pengarna suttit jävligt bra. Men det är inget liv där, vi kommer inte ha någon fritid och vi kommer vara helt låsta. Hade det gamla projektet varit kvar hade jag inte tvekat en sec.. Men nu?
Känner att friheten är störra i Åle. Vi får pengar och kommer kunna resa, det vi vill göra!
Men frågan är ju just pengarna. Vill vi få en jävla massa pengar men ingen fritid? Eller ganska mycket pengar men ett helt annat liv? Ja vi får se hur det går ikväll. Sen måste vi verkligen sätta igång..

Nej om man skulle ta och göra något åt dagen. Har en period men gröt på korv, så ska ta och värma mig en skål och sen bege mig ut på en PW. Behöver rensa huvudet och förminska kroppen. Eller så lägger jag mig i soffan och kollar på GG.. Det sista lockar mest.. Fan vad jag är lat, kanske hinner båda? Måste planera.. Ha dem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0