Panik

Ibland kommer jag in i dessa perioder.. Det enda jag tänker på är vad jag vill göra med mitt liv.. Jeff har beställt sin första kurs som tar han mot sitt drömyrke. Han vill jobba på oljeriggar vilket betyder att han kommer vara borta mellan 2-4 veckor i sträck.. Jag vill inte sitta själv i Ålesund under dessa perioderna så här kommer ett stort problem. Vart ska vi flytta efter detta? Tillbaka till Stockholm? Där har jag egentligen inte heller så mycket vänner och vad ska jag göra där, jobba eller plugga? Ska vi flytta till Göteborg? Där har jag min familj + mina vänner så när Jeff är borta så behöver jag inte vara ensam. Men vad ska jag göra där, jobba eller plugga? Vad vill jag göra? Och vill jag verkligen tillbaka till Göteborg? Nej det vill jag ju egenligen inte, jag är less på den staden och känner inte att jag har något att hämta där. Annat med Stockholm, jag älskar staden och jag tror att jag har större möjligheter där.. Men i Gbg har jag alla jag känner & det gick ett år i Sthlm utan att jag egentligen lärde känna någon.. Visst är det mitt eget fel och jag vet ju hur man lär känna folk men jag sitter ju bara hemma så jag får skylla mig själv!
Eller ska vi stanna kvar i Åle ett tag till? Ska jag ge fan på att få mig vänner här och kanske bo här ett tag till? Ska jag ta någon distanskurs så skulle jag ju lika gärna kunna vara här, jag kan jobba som vikarie & plugga samtidigt. Men usch så tråkigt att sitta själv i åle i en månad! Det gör jag bara inte..
Ska vi packa väskan och flytta utomlands? Detta är vad Jeff vill men då är jag ju fortfarande på ruta ett. Där känner jag ju ändå mindre folk! Åååh jag får panik. Jeff säger att det är dumt av mig att försöka planera något i förtid men jag kan ju inte inte göra det? Jag måste ju veta vad som ska hända och vad jag vill! Det vet jag verkligen inte!
Eller jo jag skulle nog vilja flytta tillbaka till Stockholm och börja plugga. Men då kommer ännu ett jävla problem, vad fan ska jag läsa? Alltså jag har ingen som helst aning! Inte ens en liten aning.. Vad fan vill jag göra resten av mitt liv? Hur fan ska jag veta det nu? Jag är 21. Ibland låter det så jävla ungt, att hur ska jag kunna veta redan nu vad jag vill göra? Men å andra sidan så borde jag ha börjat utbilda mig för sådär 2 år sedan. Det var ju det som var planen! Jag skulle ta ETT år efter gymnasiet och jobba sen skulle jag börja läsa. Snart är det tre år sedan jag tog studenten och jag har inte ens kommit en meter i rätt riktning! Jag är fortfarande kvar på exakt samma ställe! Jag vet kanske ännu mindre vad jag vill göra.. Jag vet bara att jag måste göra något och det är snart! Men jag vill inte ta lån, jag vill inte vara fattig i sådär tre år och inte kunna göra ett skit.. Tänk om jag börjar plugga något och inte tycker om det? Tänk om jag pluggar klart men inte får något jobb? VAD FAN SKA JAG BLI? Jag vill må bra, jag vill inte vara en sur kärring som går till ett äckligt jobb varje dag och hatar det.. Jag måste komma på vad jag verkligen vill jobba med, något som jag tycker om och är bra på.. Just nu känns det som om jag inte är bra på något alls. Vad skulle jag kunna göra som ingen annan kan? Shitshit SHIT! Jag måste sluta nu för jag börjar verkligen få panik.. Ha dem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0