Working girl

Hej mina vänner, nu är jag inne på min 7e dag på raden och jag ska jobba torsdag, fredag, lördag & söndag också.. Blää! Börjar bli lite trött. Fast egentligen inte, jag älskar mitt nya jobb. Det känns inte som att jag jobbar, jag bara leker hela dagarna! Har arbetat med ungar i alla åldrar nu. Tycker om de mittersta bäst! Hade hand om en liten bäbis (10 månader) igår och hon bara grät och drägglade på mig.. Min blåa tröja hade vita fläckar på hela "överdelen".. Fast sjukt söt var hon. Kul att jag typ har träningsvärk i höger arm efter att ha burit henne igår haha. Sen efter jag vart på småbarns avdelningen igår gick jag ner till förskolebarnen, alltså 0:an. Här går de kvar på dagis fast lär sig lite mer. Jag var där även halva dagen idag. Alltså fy i satan! 13st 6-åringar som alla har olika viljor. Puff så sköt att få komma in till 3-5 åringarna efter det! Så sjukt söta ungar jag har jobbat med! De har en kille med down syndrom också, alltså han är så söt att jag smäller av. Lekte en massa med honom idag!
Jag har kommit på att jag älskar ungar! Men sen har jag också kommit på att jag nog inte vill ha några egna. Har haft denna tanken ett tag.. Barn är helt underbara och jag är så glad att jobba med dom! Men jag vet helt alvaligt inte om jag vill ha några.. Känner inte för att sitta och förklara mig här. Kanske ändrar jag mig en dag och vill ha barn men just nu så nöjer jag mig med en katt!

Nu har jag tagit måndag, tisdag & onsdag ledigt från McD men funderar på att bara jobba fredag & lördag där i några veckor och vara ledig på söndagar och jobba resten på dagis.. Jag vet att jag kanske inte får alla dagar men sen kan jag ju också få det. De villa ha mig även imorgon men var ju tvungen att tacka nej för att jag jobbar på donken. Känner att jag vill ge detta en chans och kunna vara mer tillgänglig där och kanske kunna få ett fast jobb efter detta!
Haha roligt inlägg.. Har fan inte tid, lust eller ork att sitta vid datorn.. Har inte heller tid för att göra något annat heller så jag har inte så mycket mer att ge er tyvärr.. Nej nu ska jag besöka dam rummet sen koka lite té.. Ha dem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0