Bäbis?

Som ni säkert vet har vi funderat på att köpa en Sphynx katt. Har alltid velat ha ett djur, jag vet att det är mycket ansvar men det är ännu mer kärlek. På ett sätt känns det som om jag och Jeff är "redo att ta ett steg till" men en bäbis kan killen fetglömma för det händer inte! Och en hund är faktiskt också rätt omöjligt för oss, det är allt för mycket ansvar med att gå ut + att den verkligen behöver någon hemma. Och det fungerar bara inte för oss. Men en liten kisse känns som att det skulle fungera rätt bra. Och just sphynx är lite av en blandning av katt & hund i personligheten. De vill alltid vara med och är väldigt mycket för att ligga i knät sova i sängen.
Om Jeff nu får ett jobb offshore så kommer jag vara ensam väldigt mycket och till en början kommer vi ju bo här och jag vill inte sitta här själv. Jag mår otroligt dåligt och jag vill ha någon. Även om det bara är en katt så är det ändå någon som är "beroende" av mig och jag tror att jag kommer må otroligt mycket bättre. Och vi reser ju aldrig någonstans ändå så det blir ju inte heller något problem. Och om vi nu vill göra det någon gång så kan man ju faktiskt hitta en kattvakt. När vi flyttar härifrån och Jeff kanske faktiskt fått ett jobb + kommit in i det lite mer så blir det ju lättare för oss att hitta kattvakt. Så mamma flyttar vi till Göteborg så har du tyvärr inget val om vi skulle vilja resa. Men varför skulle du inte vilja passa ditt barnbarn i någon vecka då och då? Och i Sthlm har vi Jeffs föräldrar så det ska nog gå bra!
I alla fall så ska vi kolla upp någon som föder upp/säljer/har Sphynx katter i närheten av Göteborg. Så när vi kommer dit i april åker vi nog och kollar på dom! Nej vi ska inte köpa en då. Men jag behöver veta om jag över huvudtaget kan ha någon (snälla gode Gud gör så att jag kan ha en Sphynx) + prata med dom hur det fungerar. Behöver få veta en del om dem innan vi planerar mer. Ååh jag längtar så otroligt mycket! Vill ha honom här nu, lilla Qvintus (stavas oftast Quintus men tycker det ser bättre ut att stava det Qvintur + att i Sverige så används denna stavningen oftare!)


Jag får helt seriöst ont i hjärtat när jag ser de små kattungarna. De är så jävla söta så jag vet fan inte vart jag ska ta vägen! ÅH JAG VILL HA MIN QVINTUS NU! Vi ska ha en som är helt ljus, bara så att ni vet! <3

Kommentarer
Postat av: Annika

men hallå glöm det... här kommer inte ett sånt djur innanför mina dörrar iaf

2012-03-16 @ 21:01:55
Postat av: Annika

men hallå... ett sånt djur kommer inte innanför mina dörrar iaf!!!

2012-03-16 @ 21:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0