Felicia funderar..

Alltså jag hade en ganska ovanlig bussresa hem från jobbet... Förså åkte vi förbi en kyrka och då stog det en präst utanför och rökte. Får präster verklien röka? Det känns som om en präst inte får röka eller dricka alkohol, det känns fel. Alltså du kan ju inte som präst stå utanför din kyrka och röka? Sen hur beter sig en präst när han/hon är jätte full? Fyllesamtalen som vi vanliga människor ringer till polare/kärlekar försöker då en prälle ringa till Jesus? Alltså är det bara jag som tycker att det är helt fel med en rökande präst? Egentligen vet jag inte varför det skulle vara mer fel än om en "vanlig" människa gör det men det känns som att det är heeelt fel. Guds högrahand på jorden och så står dom och blossar.. Njää
Sen så har vi en reklam här i norge, på busshålplatserna. Har tänkt en del på detta innan när jag sätt den.. Det är en reklam om tulpaner, att dom är färska och krispiga. Alltså vadå krispiga? Vem fan bryr sig om en tulpan är krispig? Hur är ens en tulpan som är krispig? Är inte krispig något man liksom äter, typ en nugget. Den kan ju vara krispig eller inte. Ja klart att man vill ha en krispig nugget men VEM FAN BRYR SIG OM TULPANEN MAN KÖPER ÄR KRISPIG? Jag fattar inte..
Sen kom det på en snygg kille, han var väldigt rockig.. Och då tänkte jag på hur mycket snyggare rockkillar är än rocktjejer. Alltså det är inte ens snyggt med sådär jätte rockiga tjejer.. Det ser bara FEL ut! En typ methal brud med sån låång skinrock, stora kängor hon är alltid ful. Oftast har hon stort lockigt hår, stora ögonbryn, osminkad, typ finnar eller glasögon (i värsta fall båda) och lite små tjock. Eller en glamrockstjej, det ser bara sådär jätte fel ut. Som om det bara är fel, det passar liksom inte för en tjej att vara glamrockare. Och en sådär lite typ "elektrogothrockare" dom är ofta bara väldigt långa & smala, med massa smink och ser bara allmänt förjävlig ut. Håller ni inte med? Finns väldigt få riktigt snygga riktiga rocktjejer medan killarna nästan alltid är JAMMI! Och nu pratar jag inte bara ansiktet för klart att det finns fula killar också om själva stilen passar så mycket bättre på killar!

För övrigt så spelar dom Looren stup i kvarten här på Norska kanaler. Kul att jag inte ens hört deras vinnare spelas men våran kör det på. Haha lite konstigt ändå? För övrigt är Norges vinnare SJUKT BRA! Tycker nästan bättre om han än Looren.. Men sen är/var jag ju inte världens Looren fan, hade heldre sett någon annan vinna. Men låten har faktiskt växt. Men Norge JAMMI! Han är en androgyn bög med sjukt härliga drag i ansiktet, klär sig lite rockigt. Alltså en riktig Felicia kille! Just nu är jag stolt över att vara Norsk! Låten är sjukt bra, han är sjukt snygg!


Kommentarer
Postat av: C

Haha, du är knäppis. En prälle som ringer jesu på fyllan?

Här kommer iaf en annan fundering: hur kan Eva & Adam ha navlar på alla porträtt och tavlor? Det är ju inte så att dom legat i någons mage och haft en navelsträng...

2012-03-17 @ 18:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0