New jobb

Hej friends! Alltså jag måste bara berätta en rätt rolig sak.. I onsdags hörde de av sig från två olika barer/klubbar som jag sökt jobb på. Den ena är en av Åles störta där jag tidigare arbetat, eller på den klubben som var där innan + en annan bar där han då var chef. Sen från en rockbar som vi har här. De hörs av sig med några timmars mellanrum och ville träffa mig samtidigt. Så dagen efter begav jag mig till Bocca (den stora klubben) och fick då lördag som en provarbetsdag. Sen idag var jag på Vega (rockbaren) och fick även detta jobbet, med provarbetsdag på fredag. Haha lite sjukt ändå tycker jag. Dock kan jag antagligen inte arbeta på båda så jag kommer ju att få välja ett av dem, jobbigt! Bocca är ju en stor klubb med 3-4 barer + två dansgolv så där är det alltid mycket att göra. + att de har en enorm uteservering på sommrarna + är en resturang/cafe. Så där kan jag ju få jobba mycket om det behövs. Dock kommer det vara så mycket hårdare där, det är ju inte ens säkert att jag får jobbet. Eftersom jag jobbade på Metz (som tydligen var så jävla slappt?) så verkar han ha lite svårt att tro att jag klarar av det. Men eftersom jag aldrig arbetat i baren innan så kommer jag ju lära mig i deras tempo? Men är rädd för att han ger mig två kvällar på mig sen ska jag typ kunna allt. Han slängde in mig som den andra personen i en av de störtsa barerna för att hon/han som står där inte klarar det själv.. Det känns ju sådär eftersom jag kan ZERO och då betyder det att jag behöver uppläring vilket betyder att jag sinkar ner den andra personen.. Så är sjukt orolig över hur det ska gå. Dock känns det lite bättre nu eftersom jag kommer jobba fredag på Vega. Så förhoppningsvis kommer jag hinna snappa upp en jälvla massa (felicia du måste lära dig hela jävla baren på fredag för att ha en chans på lördag). Vega känns sjukt jävla bra! Ägarna är grymt sköna och de sa bara klick, efter typ fem min sa hon att de egentligen inte behöver prata mer med mig utan bara se hur jag jobbar. Det kändes så himla bra och jag hoppas vekrligen att det är det också! De verkade så himla stöttande och härliga, inte alls som den pressen jag känner inför lördag.. Och på fredagar har de livespelingar med olika rockband från Norge, hur grymt är inte det?
Men som sagt det jobbiga är ju att välja.. Men antagligen kommer jag känna det redan i helgen. Åh så spännande längtar sjukt mycket, fast är jävligt nervös också! FYFAN JAG ÄR BARTENDER! GRYMT JOBBAT TJEJEN!!


Kommentarer
Postat av: Annika

Bra jobbat Fillan... det kommer du att klara galant :)

Kram & lycka till!!!

2012-03-26 @ 20:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0