Glad påsk

Längtar tills imorgon, då ska vi fixa värsta påskmiddagen! Namnam med olika sorters lax, hemma gjorda kötbullar, prinskorvar & ägg med majonäs & rom.. Sjukt gott och längtar så till middagen och till efterätt ska jag fixa chokladmousse med krossad mintchoklad i. Så glad att jag hittat Marabous 70% med mint, var och köpte tre packet idag! En sak som jag längtar till mycket hemma i Sverige är alla god mat som finns! Och att det är billigare, kommer bli både lättare, godare & billigare att äta LCHF/nyttigt i Sverige..
Är dock lite kluven i hur jag ska fortsätta med maten när vi kommer hem. Har bestämt att jag ska fortsätta med LCHF tills jag kommit igång på riktigt med träningen och det har jag ju tyvärr inte gjort.. Så lär bli att hålla på ett tag till med det. Saken är ju att det inte finns någon annan diet där man kan äta så mycket gott.. Tänk på sommaren med grillat, såser och halloumi, namnam!! Och jordgubbar med grädde till efterrätt.. Men sen saknar jag havregrynsgröt, bröd & knäckebröd sjukt mycket så hade ju varit trevligt att kunna äta det. Men får väl kanske "unna" sig det någon gång då och då. Har en plan om att vara super strikt när Jeff är borta på jobb och sen lite mer mindre strikt, kanske till och med äta något icke LCHF när Leffe är hemma..
 
Sen är ju det där med att välja gym också en aning svårt.. Vill ju träna på SATS dels för att det är bästa gymmet & för att det är nära! Det tar ca 10 min för mig att gå dit vilket betyder att jag faktiskt tar mig dit! Men att det kostar nästan 600:- i månaden är ju en downer.. Vart fall om jag ska bli student, haha big nono! Sen finns ju detta gymmet fitness 24 seven som kostar 199:- i månaden men kommer ta mig minst 20 min med tunnelbana/buss. Sen är det bara två gym som har pass och de ligger ännu längre bort. Men på detta gymmet får jag även träna i Gbg utan att betala extra. Här finns även en egen tjejavdelning så slipper man alla spännisar.. Åååh vilket svårt beslut! Längtar så till att träna, nästa vecka så bara måste jag ta mig till gymmet!!
 

Kommentarer
Postat av: evelina

Kolla Nordic wellness :) då får du också träna i göteborg när du är "hemma" :)

2013-04-02 @ 09:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0